محسنیون ۱۱۰

دفاع از مکتب اهل بیت و رسواسازی مخالفین

محسنیون ۱۱۰

دفاع از مکتب اهل بیت و رسواسازی مخالفین

آخرین نظرات

آیا اسلام دین اجبار و جنگ و خون ریزی است ؟؟

يكشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۴۷ ق.ظ


آیا اسلام دین اجبار و جنگ و خون ریزی است ؟؟


اسلام دین اختیار و حق آزادی در انتخاب است نه دین اجبار


قرآن کریم نیز شیوه تبلیغ و گسترش اسلام را گفتار نیک دانسته نه جنگ و خون ریزی !!


أدعُ إلی سبیلِ ربک بالحکمهِ و الموعظه الحسنه و جاد لهم بالتی هی أحسن- النحل / ۱۲۵.

(ای پیامبر) مردمان را با سخنان استوار و به جا و اندرزهای نیکو و زیبا به راه پروردگارت فراخوان و با ایشان با شیوه هر چه نیکوتر گفت و گو کن.


در آیات ابتدایی سوره ممتحنه نکات زیبایی در رابطه با نحوه تعامل میان مسلمانان با دیگر اقوام بیان شده است:


لا يَنْهاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذينَ لَمْ يُقاتِلُوکُمْ فِي الدِّينِ وَ لَمْ يُخْرِجُوکُمْ مِنْ دِيارِکُمْ أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَ تُقْسِطُوا إِلَيْهِمْ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطينَ.

خدا شما را از نیکی کردن و رعایت عدالت نسبت به کسانی که در راه دین با شما پیکار نکردند و از خانه و دیارتان بیرون نراندند نهی نمی‌کند چرا که خداوند عدالت پیشگان را دوست دارد. (ممتحنه – آیه ۸)


إِنَّما يَنْهاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذينَ قاتَلُوکُمْ فِي الدِّينِ وَ أَخْرَجُوکُمْ مِنْ دِيارِکُمْ وَ ظاهَرُوا عَلى إِخْراجِکُمْ أَنْ تَوَلَّوْهُمْ وَ مَنْ يَتَوَلَّهُمْ فَأُولئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ.

تنها شما را از دوستی و رابطه با کسانی نهی می‌کند که در امر دین با شما پیکار کردند و شما را از خانه‌هایتان بیرون راندند یا به بیرون راندن شما کمک کردند و هر کس با آنان رابطه دوستی داشته باشد ظالم و ستمگر است! (ممتحنه – آیه ۹)


از طرفی سیره و سنت رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله نیز بر همین منهج استوار بوده است به طوری که بعد از فتح مکه، پیامبر صلی الله علیه و آله کسی را به اسلام مجبور نکرد و اهل مکه را به حال خود رها کرد و فرمود: 


«اذهبوا فأنتم الطلقاء»: بروید، شما آزادید !


اما اینکه چرا بعد از شهادت پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله چه شد که برخلاف سنت رسول الله صلی الله علیه و آله تازه مسلمان دست به شمشیر بردند سوالی است که کسانی که خود را اهل سنت رسول الله صلی الله علیه و آله می‌دانند باید پاسخ دهند.


زیرا این خلفای غاصب آنان بودند که سنت رسول الله صلی الله علیه و آله را تغییر دادند و بعد از غصب خلافت برای اینکه تازه مسلمانان را که عمدتا عرب بودند و هنوز به طور کامل از حال و هوای عرب جاهلیت فاصله نگرفته بودند و روش زندگی در زمان جاهلیت از قبیل جنگ و غارت در آنها به طور کامل از بین نرفته بود؛ به بهانه اسلام ولی برای دوری از پایتخت جهان اسلام و مشغول کردن ایشان به کسب غنائم که یکی از علایق عرب جاهی غارت و کسب غنائم بود دست به چنین عملی زدند تا اعراب تازه مسلمان به فکر خلافت و جانشینی رسول الله صلی الله علیه و آله و اینکه جانشین ایشان چه کسی بود نیفتند موضوع جنگ با همسایگان را در پیش گرفتند.


بدین ترتیب و با این نقشه زیرکانه اعراب تازه مسلمان با طمع به دست آوردن غنائم و مشغول شدن به اموری دنیوی و امیال نفسانی خود و با ثروت اندوزی دیگر واقعه غدیر و جانشینی اهل بیت رسول الله صلی الله علیه و آله را از یاد ببرند و بیاد نیارند چه کسی در بستر ایشان به رسول الله صلی الله علیه و آله جسارت کرد و گفت نعوذ بالله این مرد هذیان می‌گوید!!!!


آری غاصبان واقعا نقشه‌ای زیرکانه کشیده بودند باید گفت متاسفانه اقدامات خشونت آمیز و وحشیانه‌ای توسط اعراب تازه مسلمان در جنگ های بعد از شهادت رسول الله صلی الله علیه و آله اتفاق افتاد که قابل انکار نیست و تبعات آن را هنوز هم که هنوز است در پیروان این مکتب می‌بینیم؛


اما اینکه بگوییم اسلام دین خشونت است بی‌خردی است چون انجام این اعمال خشونت آمیز که انسان از بیان آن شرم دارد مطابق با قرآن و سنت پیامبر صلی الله علیه و آله نیست بلکه ریشه این اعمال را باید در عرب جاهلی و جنگ‌های وحشیانه و خشونت آمیز قبل از اسلام جستجو کرد.


باید گفت آنچه اتفاق افتاد و اکنون نیز در حال رخ دادن است موافق با قرآن و سنت رسول الله صلی الله علیه و آله نبوده و نیست بلکه موافق با اسلامی است که رهبران آن غاصبین و ابوسفیان و آل بنی امیه هستند.


بعد از شهادت رسول الله صلی الله علیه و آله چون حق به حق‌دار نرسید و اسلام از محورش منحرف شد اعراب تازه مسلمان از مسیر بشر دوستانه و محبت آمیز اسلام دور شدند و به خوی زمان جاهلیت خود بازگشتند و اما اینبار جنگ و خونریزی و قتل و غارت به شبه جزیره حجاز محدود نشد بلکه کشورهای همسایه را نیز شامل شد.


پرسشی که اینجا مطرح می.شود این است که آیا رفتار وحشیانه و به دور از انسانیت این پیروان این مکتب که متاسفانه به لکه ننگی در تاریخ اسلام تبدیل شده و هنوز هم توسط پیروان و طرفداران مکتب خلفا در عصر ما ادامه دارد همه اسلام است یا نه؛ سیره و مکتب دیگری نیز در اسلام یافت می‌شود


برای اثبات اینکه اسلام واقعی نه آنچه متاسفانه به عنوان اسلام مطرح است از این تهمت‌ها به دور است نحوه اسلام آوردن مردم یمن بدست جانشین برحق رسول الله صلی الله علیه و آله را بیان می کنیم تا اگر شخصی از خشونت و خونریزی در اسلام سخن به میان آورد به او بگوییم کدام اسلام را می گویید اسلام محمدی یا اسلام غاصبین و بنی امیه؟؟؟


این واقعه (فتح یمن بدست امیر المومنین علیه السلام) پس از فتح مکه روی داد پیغمبر صلی الله علیه و آله، امیر المومنین علیه السلام را به سوی مردم همدان (قبیله‌ای در یمن) فرستاد تا ایشان را به پذیرش آیین اسلام دعوت کند. همدانیان نیز همگی در یک روز به اسلام گرویدند. 


شیخ مفید در این رابطه می‌فرماید: از جمله فضائل و مناقب علی علیه السلام، موردی است که تمام نویسندگان اجماع کرده‌اند. جریان از این قرار بود که پیامبر صلی الله علیه و آله خالد بن ولید را به همراهی چند تن دیگر که براء بن عازب نیز در میان آنان بود، برای فراخواندن مردم یمن به آیین اسلام، به آن دیار روانه کرد. خالد مدت شش ماه مردم را به پذیرش آیین اسلام دعوت می کرد اما هیچ کس به دعوت او پاسخ نگفت. این مطلب خاطر پیامبر صلی الله علیه و آله را آزرده ساخت و امیر المومنین علیه السلام را فراخواند و به او دستور داد و خالد و همراهانش را از یمن بازگرداند و فرمود: «اگر کسی از همراهان خالد می خواست تو را همراهی کند او را از این کار بازندار». براء بن عازب گوید: «من از کسانی بودم که علی علیه السلام را در این ماموریت همراهی می کردم. چون به ابتدای سرزمین یمن رسیدیم و مردم از ورود ما خبردار شدند همگی اجتماع کردند. علی علیه السلام نماز صبح را با ما گزارد. پس در برابر ما برای سخنرانی برخاست و خداوند را حمد و ثنا گفت و آن گاه نامه رسول خدا صلی الله علیه و آله را بر مردم همدان قرائت کرد. مردم همدان در آن روز همگی اسلام آوردند و آن حضرت در نامه‌ای خبر اسلام آوردن آنان را برای رسول خدا صلی الله علیه و آله نوشت.


چون پیامبر صلی الله علیه و آله نامه او را خواند خوشحال شد و به سجده درافتاد و خدای را سپاس گفت و آن گاه سر خود را بلند کرد و نشست و فرمود: «سلام بر همدان باد! پس از مسلمان شدن مردم همدان، اهل یمن نیز به آیین اسلام گرویدند.»


آری این روش و سیره‌ای است که اسلام بدان توصیه و دعوت کرده و اگر بعد از شهادت رسول الله صلی الله علیه و آله اجازه می‌دادند حق در جایش قرار گیرد دیگر شاهد سیل توهین‌ها و تهمت‌ها به اسلام نبودیم و دشمنان اسلام دیگر جرات نمی‌کردند اسلام را به عنوان دین خشونت و شمشیر به دنیا معرفی کنند.


اما شد آنچه که نباید می‌شد...