محسنیون ۱۱۰

دفاع از مکتب اهل بیت و رسواسازی مخالفین

محسنیون ۱۱۰

دفاع از مکتب اهل بیت و رسواسازی مخالفین

آخرین نظرات

۱۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است


اعتراف یزید لعین به غاصب بودن عمر بن خطاب


علامه حلی رضوان الله علیه از بلاذری نقل کرده است:


«وَ رَوَى الْبَلَاذُرِيُّ قَالَ: لَمَّا قُتِلَ الْحُسَيْنُ كَتَبَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ عُمَرَ إِلَى يَزِيدَ بْنِ مُعَاوِيَةَ أَمَّا بَعْدُ فَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِيَّةُ وَ جَلَّتِ الْمُصِيبَةُ وَ حَدَثَ فِي الْإِسْلَامِ حَدَثٌ عَظِيمٌ وَ لَا يَوْمَ كَيَوْمِ قَتْلِ الْحُسَيْنِ. فَكَتَبَ إِلَيْهِ يَزِيدُ أَمَّا بَعْدُ يَا أَحْمَقُ فَإِنَّا جِئْنَا إِلَى بُيُوتٍ مُجَدَّدَةٍ وَ فُرُشٍ مُمَهَّدَةٍ وَ وِسَادَةٍ مُنَضَّدَةٍ فَقَاتَلْنَا عَنْهَا فَإِنْ يَكُنِ الْحَقُّ لَنَا فَعَنْ حَقِّنَا قَاتَلْنَا وَ إِنْ كَانَ الْحَقُّ لِغَيْرِنَا فَأَبُوكَ أَوَّلُ مَنْ سَنَّ هَذَا وَ اسْتَأْثَرَ بِالْحَقِّ عَلَى أَهْلِه‏.»


وقتی حضرت حسین بن علی علیهما السلام به شهادت رسید، عبد الله بن عمر به یزید بن معاوی  نامه‌ای نوشت که: «پیشامدی عظیم و مصیبتی مهم و حادثه‌ای بزرگ در اسلام اتفاق افتاده است و هیچ روزی مثل روز حسین نخواهد بود.» یزید نیز در پاسخ او چنین نوشت: «ای احمق! ما به خانه‌هایی آراسته با فرش‌های آماده و تکیه‌گاه‌های فراوان وارد شده‌ایم و برای رسیدن به این‌ها (حکومت) جنگیدیم؛ اگر حق با ما باشد، که از حق خود دفاع کرده‌ایم، و اگر حق با دیگران باشد، که پدرت (عمر) اولین کسی بود که این سنت را بنا کرد و حق را با خدعه و نیرنگ از صاحب آن (امیر المومنین علیه السلام) غصب کرد!»


نهج الحق و کشف الصدق، تألیف علامه حلی، صفحه ۳۵۶



بحار الانوار، تألیف علامه مجلسی، جلد ۴۵، صفحه ۳۲۸



پس از این به بعد با دقت بخوانید: «اَللّهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنّی وَ ابْدَاءْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ العَنِ الثّانِیَ وَالثّالِثَ وَ الرّابِعَ، اَللّهُمَّ الْعَنْ یَزیدَ خامِساً وَ الْعَنْ عُبَیْدَاللَّهِ بْنَ زِیادٍ وَ ابْنَ مَرْجانَةَ وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْراً وَ آلَ اَبی سُفْیانَ وَ آلَ زِیادٍ وَ آلَ مَرْوانَ اِلی یَوْمِ الْقِیامَةِ.»


  • ۳۰ شهریور ۹۷ ، ۰۰:۵۲
  • خادم المهدی


زائر امام حسین علیه السلام ساقی کوثر می‌شود


شیخ جعفر شوشتری قدس الله روحه الشریف می‌فرماید:


از جمله تأثیرات زیارت این است که مقام زائر آن حضرت به جایی می‌رسد که به او می‌گویند: تو هم از ساقی‌های کوثر باش. خودت سیراب شو و دیگران را هم آب بده.


مجالس المواعظ، سخنرانی‌های شیخ جعفر شوشتری، صفحه ۲۶


  • ۲۵ شهریور ۹۷ ، ۲۳:۳۳
  • خادم المهدی


آرزوی حضرت اسماعیل بن حزقیل صادق الوعد علیه السلام و مواسات وی با امام حسین علیه السلام


علامه مجلسی رضوان الله علیه در کتاب رجعت می‌نویسد:


در اخبار بسیار از حضرت ابی عبدالله جعفر بن محمد علیهما السلام منقول است که برید عجلی از آن حضرت پرسید که اسماعیل که خدا در قرآن مجید او را صادق الوعد وصف نموده، آیا اسماعیل پسر ابراهیم است؟ حضرت فرمود که نه، بلکه اسماعیل پسر حزقیل است. حق تعالی او را بر جماعتی مبعوث گردانید؛ پس او را تکذیب کردند و پوست سر و رویش را کندند، آنگاه خدا بر ایشان غضب کرد و سطاطائیل ملک عذاب را فرستاد تا به نزد آن پیغمبر عالی مقدار آمد و گفت خدا مرا فرستاده که اگر خواهی قوم تو را به انواع عذاب‌ها معذب گردانم. اسماعیل گفت که مرا به عذاب ایشان حاجت نیست. خدا وحی کرد به او که چه حاجت داری؟ حاجت خود را عرض کن! حضرت اسماعیل گفت که پرودگارا! تو پیمان از ما پیغمبران گرفتی برای خود به پروردگاری و برای محمد صلی الله علیه و آله به پیغمبری و برای اوصیای او به ولایت و امامت، و خبر دادی خلقت را به آنچه ستمکار آن امت با حسین بن علی جگر گوشه‌ی آن پیغمبر، بعد از او خواهند کرد و وعده داده‌ای حسین را که او را به دنیا برگردانی تا انتقام کشد از هر که بر او ستم کرده و او را شهید نموده، پس حاجت من در درگاه تو آن است ای پرودگار من! که مرا برگردانی به دنیا تا خود انتقام از قوم خود بکشم. پس خدا حاجت او را بر آورد و حضرت اسماعیل علیه السلام با حضرت امام حسین علیه السلام در رجعت به دنیا برخواهند گشت.


کتاب رجعت، تألیف علامه مجلسی، صفحه ۱۹۷-۱۹۸


  • ۲۵ شهریور ۹۷ ، ۰۰:۵۸
  • خادم المهدی