محسنیون ۱۱۰

دفاع از مکتب اهل بیت و رسواسازی مخالفین

محسنیون ۱۱۰

دفاع از مکتب اهل بیت و رسواسازی مخالفین

آخرین نظرات

۱۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است


طبق روایتی که اهل سقیفه از پیامبر صلی الله علیه و آله نقل می کنند عایشه دیگر همسر پیامبر نیست !!!


عده ای شبهه وارد می کنند که روایات طلاق عایشه تنها در کتب شیعه آمده غافل از اینکه در کتب اهل سنت (سقیفه) هم روایاتی وجود دارد که طبق آن عایشه بعد از خروجش بر ضد امیرالمومنین علیه السلام دیگر همسر پیامبر صلی الله علیه و آله نیست.


پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) به همسرانش رو کردند و گفتند:


هرکدام از شماها از خدا ترسید و مرتکب فاحشه مبینه نشد و بر امام زمان خود خروج نکرد همسر من خواهد بود در آخرت.


کنز العمال ، جلد ۱۲، صفحه ۱۴۲ـ۱۴۳، حدیث ۳۴۴۰۱



عایشه نه تنها از خدا نترسید بلکه بر امیرالمومنین علیه السلام که امام زمانش بود خروج کرد پس مصداق بارز فاحشه مبینه است که در آیه سی سوره احزاب آمده و پیامبر معنای آن را جنگ بر ضد امیرالمومنین می داند پس عایشه فاحشه مبینه است و دیگر همسر رسول الله نیست.

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۳۰ فروردين ۹۵ ، ۲۳:۳۴
  • خادم المهدی


پاسخ شیخ نعمانی (رضوان الله علیه) به کسانی که به روایات کتاب شریف سلیم بن قیس هلالی (رضوان الله علیه) خدشه وارد می کنند:


و در میان تمامی کسانی که از شیعه بار دانش به دوش دارند و آن را از پیشوایان خود نقل می کنند، اختلافی در این نیست که کتاب سلیم بن قیس هلالی متنی است از بزرگ ترین کتاب های متون که اهل علم آن را از ناقلان حدیث اهل بیت (علیهم السلام) روایت کرده اند و قدیمی ترین آن هاست زیرا همه ی آنچه این متن حاوی آن است منحصراً از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و امیرالمومنین (علیه السلام) و مقداد و سلمان فارسی و ابوذر و معاصرینشان که در این مسیر بوده اند یعنی از کسانی که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و امیرالمومنین (علیه السلام) را دیده و از آن دو حدیث شنیده اند، نقل شده است، و آن کتال اصولی است که شیعه به آن مراجعه می کند، کتب مرجع و بر آن تکیه و اعتماد می نماید و ما پاره ای از آنچه کتاب شامل آن است و غیر آن را از بیان چگونگی امامان دوازده گانه به وسیله رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و راهنماییش به آن ها و خاطرنشان ساختن و یادکردن مکرّر او از تعداد آنان و گفته ی آن حضرت که فرمود: ((همانا امامان از فرزندان حسین نُه نفرند که نهمین آن ها قائمشان و ظاهر ایشان و باطن ایشان و برترینشان است.)) در این کتاب آورده ایم که آن احادیث هر عذر و بهانه ای را قطع و هر شبهه ای را برطرف می سازد و ادعای هر باطل گو و مزخرفات هر بدعت گذار و گمراهی هر فریبکار را رد می کند و دلیل روشنی است بر درستی امر این عده از امامان که برای هیچ یک از آنان که ادعاهای نادرست و ناحق می کنند _ کسانی که خود را به شیعه می بندند و شیعه از آن ها به دور است _ چنین دلیل فراهم نمی آید که بر درستی دعواها و نظرات خود مانند آن را بیاورند و نه در هیچ یک از کتب اصول نیز که شیعه به آن مراجعه می کند و روایات صحیح آن را نمی یابند. و حمد و سپاس برای پرودگار عالمیان است.


الغیبة النعمانی، صفحه ۱۰۳ـ۱۰۴، ذیل حدیث ۳۰


  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۳۰ فروردين ۹۵ ، ۰۰:۱۲
  • خادم المهدی


اثبات کفر عایشه با استناد به جنگ جمل


خدای عزوجل در رابطه با همسران پیامبر (ص) می فرماید:


وَ قَرْنَ فی بُیُوتِکُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِیَّةِ الْأُولى وَ أَقِمْنَ الصَّلاةَ وَ آتینَ الزَّکاةَ وَ أَطِعْنَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ 


و در خانه های خود بمانید، و همچون دوران جاهلیّت نخستین (در میان مردم) ظاهر نشوید، و نماز را برپا دارید، و زکات را بپردازید، و خدا و رسولش را اطاعت کنید.

آیه ۳۳ احزاب


این آیه به صراحت به همسران پیامبر دستور می دهد در خانه بمانند و خدا و رسولش را اطاعت کنند به جرات می توان گفت همه همسران پیامبر به جز عایشه و حفصه به این آیه عمل کردند و تا پایان عمرشان از خانه خویش خارج نشدند اما عایشه خلاف این آیه عمل کرد و برای جنگ با خلیفه زمانش خروج کرد


در تاریخ ثبت شده هنگامى که عائشه تصمیم به خروج گرفت، ام المومنین ام سلمه (س) در این رابطه به او تذکر داد که قرآن به همسران پیامبر (ص) دستور داده تا در خانه بمانند:


"تو رابط میان رسول خدا و امتش هستى و حجاب تو براى حفظ حرمت او زده شده است. قرآن دامن لباس تو را جمع کرده؛ پس آن را پهن مکن و بچه شترهایت را سکنى داده و آنها را روانه صحرا نکن، خداوند پشت سر این امت است ..."


برای دیدن سند به لینک زیر مراجعه کنید

http://sonnat.net/article.asp?id=3803&cat=88


از طرفی خدای عزو وجل در قرآن کریم علاوه بر اطاعت از خود و رسول الله (ص) اطاعت مطلق و محض از اولی الامر را نیز واجب کرده است آنجاکه می فرماید:


یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَطیعُوا اللَّهَ وَ أَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُم


و اطاعت از ایشان را هم شان و رتبه اطاعت از رسول خویش دانسته پس اطاعت از اولی الامر بنا به دستور خدا واجب گشته است


جدا از اینکه سیاق آیه خود دلیل بر عصمت اولی الامر است روایات متعدد رسیده از ناحیه رسول الله (ص) و اهل بیت طاهرنیش (ع) تاکید دارند که اولی الامر فقط ۱۲ نفر هستند که رسول الله در غدیر خم و سایر مراسمات به نام ایشان اشاره فرمودند


اما بفرض محال گیریم نظر جماعت عمریه در رابطه با اینکه اولی الامر و خلیفه از طریق شوری تعیین می شود درست باشد 


(هر چند فساد این ادعا مثل روز روشن است زیرا کسانی که در شورا چه شورای سقیفه، و چه هر شورای دیگری اقدام به انتخاب خلیفه و اولی الامر می کنند چون معصوم نیستند از کجا می توان مطمئن بود شخصی را که انتخاب کرده اند مصلح باشد نه مفسد!؟)


اما آیا علی توسط صحابه تعیین نشده بود آیا علی بنا به اعتقاد جماعت عمریه خلیفه مشروع نبود پس چرا عایشه و اعوان و انصارش بر خلاف نص صریح قرآن مبنی بر اطاعت از اولی الامر و باقی ماندن در خانه بر علیه خلیفه ای که هم شیعه و هم جماعت عمریه هر یک بنا به اعتقاداتشان بر حقانیتش معترف اند قیام کرد


آیا این بدان معنی نیست که عایشه به آیات قرآن ایمان نداشت؟

آیا عمل عایشه بر خلاف دستور پیامبر و قرآن و خدای تبارک و تعالی موجب خارج شدن او و پیروانش از جماعت مسلمین نشد؟


مطابق با نص صریح قرآن هرکس به یک آیه از قرآن ایمان نداشته باشد به همه قرآن ایمان ندارد و درنتیجه کافر است


نظر علمای شیعه و سنی نیز بر این است که کسی که حتی به یک آیه از قرآن ایمان نداشته باشد کافر است


أَ فَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْکِتابِ وَ تَکْفُرُونَ بِبَعْضٍ فَما جَزاءُ مَنْ یَفْعَلُ ذلِکَ مِنْکُمْ إِلاَّ خِزْیٌ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ یَوْمَ الْقِیامَةِ یُرَدُّونَ إِلى أَشَدِّ الْعَذابِ وَ مَا اللَّهُ بِغافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ

آیه ۸۵ بقره


آیا به بعضى از دستورات کتاب آسمانى ایمان مى آورید، و به بعضى کافر مى شوید؟! براى کسى از شما که این عمل را انجام دهد، جز رسوایى در این جهان، چیزى نخواهد بود، و روز رستاخیز به شدیدترین عذابها گرفتار مى شوند. و خداوند از آنچه انجام مى دهید غافل نیست.


با استناد به این آیه قرآن مشخص می شود چنین اشخاصی در آتش جهنم اند 


اما در آیه ای دیگر از قرآن عملا کفر چنین اشخاصی ثابت می شود


إِنَّ الَّذینَ یَکْفُرُونَ بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ یُریدُونَ أَنْ یُفَرِّقُوا بَیْنَ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ یَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَکْفُرُ بِبَعْضٍ وَ یُریدُونَ أَنْ یَتَّخِذُوا بَیْنَ ذلِکَ سَبیلاً أُولئِکَ هُمُ الْکافِرُونَ حَقًّا وَ أَعْتَدْنا لِلْکافِرینَ عَذاباً مُهیناً


کسانی که خدا و پیامبرانِ او را انکار می کنند، و می خواهند میان خدا و پیامبرانش تبعیض قائل شوند، و می گویند: «به بعضی ایمان می آوریم ، و بعضی را انکار می کنیم» و می خواهند در میان این دو، راهی برای خود انتخاب کنند آنها کافران حقیقی اند و برای کافران، مجازات خوارکننده ای فراهم ساخته ایم.

آیه ۱۵۰ – ۱۵۱ نساء

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۲۶ فروردين ۹۵ ، ۲۳:۴۸
  • خادم المهدی